Fiber til hjemmetHøjhastigheds internet
Til det nødvendigee-Boks | Surf
Til husstandenTV-streaming | Gaming
30/5 Mbit Se her
30/10 Mbit Se her
30/20 Mbit Se her
40/5 Mbit Se her
40/10 Mbit Se her
40/20 Mbit Se her
50/5 Mbit Se her
50/10 Mbit Se her
50/20 Mbit Se her
Til superbrugerenFiloverførsel | HD-streaming
60/5 Mbit Se her
60/10 Mbit Se her
60/20 Mbit Se her

Hvad kan jeg modtage på min adresse

Vent et øjeblik...
Postnummer
Vejnavn Nr./Opg.
Sal Side/Dør
Mål Hastighed
Kundeservice

Enestående kundeservice

Vores kunder er blandt de mest tilfredse i landet, og det er vi stolte af. Vi rangerer blandt de bedste i kategorien "Internetudbydere" på trustpilot.dk. Den gennemsnitlige ventetid på telefonen er bare 1 minut, så hos os er det nemt og hurtigt at komme igennem til vores kompetente medarbejdere.

Send os en mail på "kundeservice@dansknet.dk", eller ring på 46 90 88 88 i åbningstiderne mandag til fredag kl. 8-20, onsdag 13:00-13:30 er telefonerne lukkede pga. intern undervisning.

Vi sætter en ære i at være til at tale med - Derfor vil du altid være i gode hænder.

Spørgsmål og svar

Ofte stillede spørgsmål

Bredbånd

  • + Skal jeg have telefonstik for at få bredbånd?
    • Ja, for at modtage billigt bredbånd fra DanskNet skal du have et almindeligt telefonstik på din adresse, med forbindelse til TDC's telefonnetværk.
      Hvis du ikke har dette kan du bestille en tekniker gennem DanskNet, som kan etablere det for dig.
  • + Kan jeg bruge min almindelige telefon til bredbåndstelefoni hos DanskNet?
    • Ja, det kan du godt. Du skal bestille bredbåndstelefoni hos DanskNet og sørge for at tilslutte telefonen direkte i vores routers "Phone 1"-port. Du kan ikke længere tilslutte telefoner i boligens almindelige telefonstik, da signalet deri ikke har været gennem routeren.
  • + Behøver jeg en bærelinje fra TDC?
    • Nej. Når du har DanskNet som bredbåndsudbyder er det ikke nødvendigt at have et abonnement på bærelinje eller fastnettelefon fra TDC eller anden udbyder.
  • + Jeg har allerede fastnettelefon, kan jeg få min forbindelse på samme telefonstik?
    • Ja, det kan du godt.
      Du skal enten flytte dit fastnetnummer til DanskNet eller opsige det, så DanskNet kan benytte telefonstikket.
  • + Jeg skal flytte, kan min forbindelse flyttes med?
    • Ja! Flytning bestilles i kundeportalen, som sikrer dig kortest mulig ekspeditionstid. Hvis vi modtager bestillingen senest 14 dage før flytningen, kan vi sørge for at du har forbindelse, når du flytter ind på den nye adresse.
  • + Opsiger I forbindelsen hos min nuværende udbyder?
    • Ja, det gør vi, hvis din nuværende forbindelse bliver leveret over telefonstikket.
      Hvis forbindelsen derimod bliver leveret over antennestikket, eller der er tale om et mobilt bredbånd,
      skal du selv opsige dit abonnement.

      Hvis du er i tvivl, kan du kontakte kundeservice, vi hjælper dig gerne.
  • + Får jeg tilsendt udstyr?
    • Ja, du modtager udstyr fra DanskNet ca. en uge før forbindelsen etableres. Vi garanterer ikke at forbindelsen virker uden Dansk Net's udstyr, og du skal derfor have dette tilsendt, hvilket også er din sikkerhed for at vi kan supportere forbindelsen.
  • + Hvor lang er leveringstiden?
    • Leveringstiden kan variere. Normal leveringstid på bredbåndsforbindelse fra DanskNet er 3-4 uger.
      En uge før oprettelsen modtager du udstyret.

      Hvis DanskNet skal opsige din nuværende forbindelse eller hvis du skal have flyttet telefonnummer
      fra et andet selskab, skal du påregne 35-40 dage grundet opsigelsesperioden hos tidligere udbyder.

      Du kan frasige dig fortrydelsesretten på bestillingen,
      både udstyr og forbindelse vil i dette tilfælde blive leveret hurtigere - typisk efter ca. en uge.
  • + Skal udstyret returneres?
    • Udstyret du modtager fra os, er til låns.
      Derfor skal det returneres såfremt udstyret udskiftes eller forbindelsen opsiges.
  • + Min forbindelse modtager ikke den bestilte hastighed.
    • Det kan der være flere årsager til.
      Når du foretager en test, skal du være opmærksom på, at antallet af aktive programmer på din computer
      samt "overhead" har indflydelse på hvilken hastighed du måler.

      "Overhead" svarer til ca. 10-15% af båndbredden.
      Hvis du er i tvivl om du modtager den ønskede hastighed, kan du kontakte kundeservice, vi hjælper dig gerne.
  • + Hvad er overhead?
    • Overhead er den mængde båndbredde, som bliver benyttet til at sende data frem og tilbage mellem din computer og internettet. Overhead er ligesom kuverten et brev sendes i. Kuverten tæller med i den samlede vægt som portoen skal dække. På samme måde vil der altid være en procentdel overhead på din bredbåndsforbindelse.

      Op mod 15% af din båndbredde benyttes til overhead.
  • + Kan jeg beholde min e-mailadresse?
    • Hvis din e-mailadresse fulgte med dit abonnement hos en tidligere udbyder, kan du ofte ikke beholde den - men det bestemmes af vilkårene hos den tidligere udbyder. Du kan oprette op til 5 nye e-mailadresser helt gratis hos DanskNet på din kundeportal. Læs mere her
  • + Email?
    • Du kan oprette op til 5 nye e-mailadresser hos DanskNet på din kundeportal. Læs mere her
Det med småt: Alle priser er inkl. moms. Der er 6 måneders binding og 30 dages opsigelsesfrist på alle abonnementer. Oprettelse forudsætter et fungerende telefonstik på adressen. Mindstepris udregning: 6 x månedsabonnement + oprettelse + levering, pris forudsætter dankortbetaling. Leveres hvor det er teknisk muligt. Der tages forbehold for evt. trykfejl.